Jsem Váš online trenér

Chci se registrovat

Briliantové členství

Chci vědět více

Cvičební pomůcky

Přejít do e-shopu

Prohledejte si cviky

Benchpress na šikmé lavici hlavou dolů

Svalová partie: PRSNÍ SVALY, SPODNÍ ČÁST

Cvičební náčiní: S VELKOU ČINKOU

Obtížnost: STŘEDNĚ POKROČILÝ



  • Boční pohled
  • Čelní pohled
3-PN-PS-B.gif 3-PN-PS-C.gif
3-PN-PS3-PN-PS

Hlavní svalová partie

Vedlejší svalová partie

Posilované svaly

  • Velký prsní sval, zvláště pak jeho dolní část, trojhlavý sval pažní a přední část svalu deltového. Cvik pomáhá zvýraznit dolní linii velkého svalu prsního.

Výchozí poloha

  • Lehněte si hlavou dolů na šikmou lavici (úhel sklonu 20–40º). Nohy zahákněte proti skluzu o polstrovaný válec.
  • Nadhmatem uchopte obouruční činku na šířku o něco větší, než je šíře ramen.
  • Zvedněte činku nad horní část hrudníku. Paže jsou natažené a lokty směřují do stran.
  • Ramena stahujte dolů směrem k hýždím a lopatky přitiskněte k tělu.

Pohyb

  • Pomalu spouštějte činku těsně nad dolní část velkého prsního svalu. Lokty přitom neustále směřují do stran.
  • Poté činku vytlačte zpět do výchozí polohy.

Dýchání

  • Při spouštění nádech, s tlakem výdech.

 

Trenér radí:

Poznámka trenéra

  • V průběhu celého cvičení tlačte bedra k lavici.
  • Při zvedání činky se neprohýbejte v zádech a neodlepujte hýždě od lavičky.

Upozornění trenéra

  • Cvik se nedoporučuje pro osoby staršího věku, s vyšším krevním tlakem a pro ty, kteří trpí očními chorobami.

 

Tip trenéra

  • Spouštěním menší zátěže nad krk je možno docílit výborného protažení tohoto svalu.
  • K provádění cviku lze použít také stroj se svodidly pro vedení osy činky.

 

 

Zpět na seznam cviků