Jsem Váš online trenér

Chci se registrovat

Briliantové členství

Chci vědět více

Cvičební pomůcky

Přejít do e-shopu

Prohledejte si cviky

Neděle, 22. Leden, 2012

Cyklistika: Jak začít?


Jízda na kole představuje vynikající aerobní pohybovou aktivitu. Je poměrně energeticky náročná. Lze ji doporučit téměř komukoliv bez ohledu na váhu. Pravidelné vyjížďky snižují riziko srdečně cévních onemocnění, vysokého krevního tlaku, cukrovky 2 typu či obezity.

  • Přínosy cyklistiky

  • Posiluje svaly a zlepšuje pevnost kostí dolních končetin, je velice šetrná ke kloubům, můžete ji provozovat v každém věku, rozvíjí zdatnost srdce, plic a zrychluje metabolismus, pohyb na čerstvém vzduchu je silným emočním zážitkem. Nevýhodou může být vyšší počáteční investice do jízdního kola.

Upozornění! Vždy dodržujte všech zásad bezpečnosti provozu. Patří sem i jízda na kole s helmou!

Co budete potřebovat

Samozřejmě bezpečné jízdní kolo a cyklistické oblečení podle typu počasí. Nabídka kol je na trhu opravdu široká. Mezi základní typy patří: trekkingové, městské, silniční, cestovní či horské kolo. Pro trénink je nutné kolo dobře nastavit (především výšku a sklon sedla, výšku řídítek, vzdálenost sedla a řídítek).

Jak začít?

Začněte jízdou na kole trvající minimálně 20-30 minut. Šlapejte plynulým stejnoměrným tempem. Optimální frekvence šlapání (tzv. kadence) je u většiny kondičních cyklistů okolo 90 šlápnutí za minutu. Trénujte nejméně 3krát týdně. Délku jízdy každý týden zvyšujte o 5 minut. Cílem je dosáhnout 50-60 minut plynulého nepřerušovaného šlapání. Až se vaše kondice zlepší, můžete jízdu zpestřit intervalovým tréninkem.

TIP 1

K měření kadence, ujetých km a času je vhodné využít tachometr. Tento malý pomocník vám pomůže udržet optimální frekvenci šlapání.

TIP 2

Pokud preferujete cvičení doma a beze svědků, pořiďte si rotoped. Sportujete naopak rádi ve společnosti a při hudbě? Vyzkoušejte spinning či indoor cycling. Jedná se o skupinovou jízdu na stacionárních kolech s kvalifikovaným instruktorem za doprovodu hudby.

Komentujte