Jsem Váš online trenér

Chci se registrovat

Briliantové členství

Chci vědět více

Cvičební pomůcky

Přejít do e-shopu

Prohledejte si cviky

Neděle, 22. Leden, 2012

Běh: Jak začít?


Běh je velice populární, technicky nenáročnou vytrvalostní aktivitou. Optimálně rozvíjí zdatnost srdečně cévního systému. Výdej energie je při běhu vyšší než u rychlé chůze. Výrazně se zvyšují i veškeré metabolické pochody v těle. Z tohoto důvodu velmi dobře působí na spalování tělesného tuku.

Přínosy i nevýhody běhu

Lze jej provádět prakticky kdekoli a kdykoli, má velkou spotřebu energie, je levný, je snadné se jej naučit, posiluje svaly a kosti dolních končetin, lze jej provozovat v jakémkoliv věku.

Není ovšem vhodný pro lidi s nadváhou či problémy s klouby dolních končetin. Nárazy jsou dosti vysoké, což může vést k přetěžování pohybového aparátu – svalů, kostí, šlach a vazů.

Co budete potřebovat

Nejdůležitější jsou kvalitní běžecké boty, které vám skutečně „sednou“. Při jejich výběru se poraďte s odborníkem. Sportovní oblečení (nejlépe běžecké) přizpůsobte typu počasí.

Jak začít?

Ze začátku běhejte pomalu. Volte měkčí rovinatý terén (třeba les). Nedoporučujeme běhat na tvrdém podkladu jako je silnice. Pokud je vaše kondice nízká, střídejte dle vlastních pocitů běh a rychlou chůzi. Postupně prodlužujte celkový čas souvislého běhu.

Nesnažte se zvládnout příliš mnoho, příliš rychle. Cílem je alespoň 30 minut nepřetržitého běhu minimálně 3krát týdně. Mezi tréninkové dny zařaďte den odpočinku. V případě nevlídného počasí můžete běhat na běžeckém pásu ve vašem oblíbeném fitness centru.

TIP

Je vaším cílem rozvoj základní kondice, podpora zdraví a udržení si svěžesti? Doporučujeme vám tedy jogging. Jedná se o rekreační běh mírné až střední intenzity, který má trvat alespoň 20-30 min.

Komentujte