Jsem Váš online trenér

Chci se registrovat

Briliantové členství

Chci vědět více

Cvičební pomůcky

Přejít do e-shopu

Prohledejte si cviky

Neděle, 22. Leden, 2012

Rychlá chůze: Jak začít?


Chůze představuje nejpřirozenější způsob pohybu. Je proto nejoblíbenější pohybovou aktivitou u lidí každého věku. Aby měla chůze kladný účinek na naše zdraví, musí být prováděna v kondičním tempu s rychlostí pohybu 5-9 km/h a frekvencí 120-150 kroků/min.

  • Přínosy rychlé chůze

  • Lze ji provádět prakticky kdekoli a kdykoli, je vhodná i pro lidi s nadváhou, nejsou zapotřebí žádné zvláštní dovednosti, je levná a pohodlná, je bezpečná, nárazy na klouby jsou nízké, posiluje svaly a kosti dolních končetin, pomáhá snižovat stres, pocity úzkosti, zlepšuje náladu.

Co budete potřebovat

K provozování kondiční chůze stačí jen pohodlné, dobře padnoucí sportovní boty a přiměřené oblečení na cvičení, které nebrání přirozenému pohybu. Ideálním pomocníkem vám také bude krokoměr. Jedná se o přenosný elektronický přístroj, který při chůzi počítá vaše kroky a udává optimální tempo.

Jak začít, když chybí kondice a máte nějaké to kilo navíc?

První týden zahajte třemi 15 minutovými procházkami. Volte rovinaté či jen mírně zvlněné trasy. Každý následující týden je prodlužujte o 5 minut. Tempo zvyšujte postupně. Cílem je dosáhnout nejméně 30-45 minut nepřerušované rychlé chůze minimálně 3krát týdně. Zvítězíte tehdy, kdy se každodenní hodinové svižné procházky stanou neoddělitelnou součástí vašeho životního stylu.

TIP 1

Chcete získání dobré kondice či spálení tukových polštářků urychlit? Choďte do schodů místo výtahu a do blízkého obchodu či práce pěšky. V případě nevlídného počasí je vhodnou alternativou chůze na běžeckém pásu.

TIP 2

Jste dříve narození, máte nadváhu, problémy s koleny nebo páteří? Zkuste nordic walking (v překladu severská chůze). Jedná se o chůzi s hůlkami.

Poskytnou vám dostatečnou oporu. Snížíte zátěž na klouby až o 30% oproti normální chůzi. Více zatížíte horní končetiny. Zapojíte až 90% svalů celého těla. Zvýšení vaší kondice tak na sebe nenechá dlouho čekat. Navíc, ve srovnání s běžnou chůzí spálíte za stejnou dobu v průměru o 20% více energie.

Komentujte