Jsem Váš online trenér

Chci se registrovat

Briliantové členství

Chci vědět více

Cvičební pomůcky

Přejít do e-shopu

Prohledejte si cviky

Sobota, 17. Září, 2011

Plánujeme účinný a bezpečný program aerobní zdatnosti: 3 část


Nejvhodnější formou pohybu pro naše zdraví, kondici či hubnutí jsou vytrvalostní aktivity. Abyste z nich vytěžili maximální užitek, je nutné dodržovat základní tréninkové zásady. Při plánování vašeho vytrvalostního programu je nezapomeňte používat.

5. Dodržujte podmínky bezpečnosti

Přečtěte si, prosím, pozorně závěrečná tréninková doporučení. Týkají se bezpečnosti při vytrvalostním cvičení. Doporučujeme důsledně se uvedenými radami řídit. Pomohou vám předejít řadě možných komplikací.

Doporučení 1: Přečtěte si dotazník připravenosti k pohybové aktivitě. Absolvujte před zahájením pravidelného cvičebního programu zdravotní prohlídku, pokud:

Jste (notorický) začátečník starší 35 let, máte jakékoli onemocnění či zdravotní problém, vyskytuje se u vás některý z rizikových faktorů (např. kouření, nadváha, vysoký cholesterol, vysoký krevní tlak, cukrovka apod.).

Doporučení 2 : Vynechejte vytrvalostní trénink během nemoci (máte-li například kašel, chřipku, horečku, revmatické bolesti, nachlazení).

Doporučení 3: Po tréninkové pauze začněte lehčím tréninkem s nižším objemem i intenzitou cvičení.

Doporučení 4: Předcházejte přetrénování. Velikost zatížení (délku cvičení, velikost úsilí a četnost tréninkových jednotek) zvyšujte pomalu a postupně. Nejprve prodlužujte délku cvičební jednotky, později intenzitu.

Doporučení 5: Předcházejte zranění. Věnujte proto dostatek času úvodnímu zahřátí a závěrečnému uklidnění.

Doporučení 6: Po náročném tréninku následně zařaďte lehčí trénink.

Doporučení 7: Necvičte dříve než 90 minut po velkém jídle.

Doporučení 8: V horkém a/nebo vlhkém prostředí omezte intenzitu cvičení a pijte dostatek tekutin.

FitCoach, online trenér přeje hodně zábavy při vaší oblíbené aerobní činnosti.

Související články:

1. Plánujeme účinný a bezpečný program aerobní zdatnosti – 1 část

2. Plánujeme účinný a bezpečný program aerobní zdatnosti – 2 část

Komentujte