Jsem Váš online trenér

Chci se registrovat

Briliantové členství

Chci vědět více

Cvičební pomůcky

Přejít do e-shopu

Prohledejte si cviky

Pátek, 16. Září, 2011

Druhá lekce: Principy FIT vám pomohou získat kondici a být fit


Vítejte ve druhé lekci tvorby efektivního cvičebního programu. V první lekci jste se dozvěděli, jaká má být skladba tréninkové jednotky. Následující principy platí pro tvorbu všech cvičebních programů. Použijte je na svou oblíbenou pohybovou aktivitu, bezpečně tak dosáhnete vytouženého cíle.

Tréninkové principy FIT

Tvoří základ každého účinného a bezpečného cvičebního programu. Podle vašeho cíle je můžete použít na kteroukoliv součást tělesné zdatnosti. Tím je:

1. kardiorespirační vytrvalost – rozvíjíme aerobním cvičením,

2. svalová síla a vytrvalost – zlepšujeme posilovacím tréninkem,

3. kloubní pohyblivost – rozvíjíme protahováním neboli strečinkem.

Pomohou vám určit:

F = frekvenci – jak často cvičit,

I = intenzitu – jak usilovně cvičit,

T = délku trvání – jak dlouho cvičit.

Díky nim se naučíte stanovit vhodnou míru tréninkového zatížení, které vede ke zlepšení fyzické zdatnosti. Zabráníte nadměrné únavě, svalové bolesti a přetížení spojenému s nesprávně zvolenou mírou cvičebního úsilí.

Jakmile vytvoříte svůj startovní cvičební plán, vyzkoušejte ho alespoň dva týdny. Pravidelně jej vyhodnocujte a přizpůsobte vaší aktuální zdatnosti.

Komentujte