Jsem Váš online trenér

Chci se registrovat

Briliantové členství

Chci vědět více

Cvičební pomůcky

Přejít do e-shopu

Prohledejte si cviky

Pátek, 9. Září, 2011

10 častých výmluv, proč necvičit. Víte, jak je překonat?


Možná i vy jste někdy vyslovili důvody, proč necvičíte. Přiznejme si, že většinou jde jen o výmluvy. Podívejme se na ty nejčastější, které většině lidí brání začít nebo pokračovat v pravidelném cvičení. Pokud se vám budou některé z nich zdát povědomé, vážně zvažte předkládaná doporučení. Pomohou vám zbavit se těchto výmluv jednou provždy.

1. Výmluva: Nemám čas.

» Odpověď: Buďte k sobě upřímní! Představuje nedostatek času opravdu ten pravý důvod a hlavní bariéru? Pamatujte, vše v našem životě je otázkou priorit. Je na vás, jak trávíte svůj čas. Času máme dostatek. Je třeba se s ním pouze naučit dobře hospodařit.

2. Výmluva: Cvičení je drahé.

» Odpověď: Být nemocný je dražší, než zůstat zdravý.

Víte, jaké jsou dnes průměrné výdaje za léky u dlouhodobě nemocných? Uvědomte si, že pravidelný pohyb je ten nejlepší lék. Cvičení prodlužuje život. Budete vypadat a cítit se lépe i mladší. Věřte, že tato investice se vám bohatě vrátí.

3. Výmluva: Bojím se, že se zraním.

» Odpověď: Využijte tedy naši databázi cviků. Naleznete zde přesné popisy a instrukce na bezpečné a účinné provedení. Je to snadné. Stačí se podle nich jen řídit.

4. Výmluva: Jsem po práci příliš unavený na to, abych cvičil.

» Odpověď: V dnešním civilizovaném světě je únava v důsledku pracovního vytížení spíše duševního charakteru. Pravidelný pohyb vás zbaví této únavy určitě lépe, než polehávání na gauči a sledování televize.

5. Výmluva: Při cvičení budu vypadat hloupě.

» Odpověď: Chcete raději vypadat hloupě nebo nezdravě? Pravidelným cvičením získáte pocit větší sebedůvěry a kontroly nad svým životem. Takže časem toto téma přestanete jednou provždy řešit.

6. Výmluva: Nevím, co mám přesně dělat.

» Odpověď: Čtěte dále. Na našem portále se dozvíte vše o bezpečném a účinném cvičení. Získáte potřebné znalosti a dovednosti o tom, jak dosáhnout vysokou úroveň tělesné i duševní zdatnosti.

7. Výmluva: Nerad se potím.

» Odpověď: Pocení je přirozená tělesná funkce. Buďte rádi, že váš termoregulační systém řádně funguje.

8. Výmluva: Budu muset prát oblečení do tělocvičny.

» Odpověď: Takže jste líní. Přiznejte si to.

Je na čase překonat svou pohodlnost a obohatit svůj život o pravidelné cvičení dříve, než bude pozdě.

9. Výmluva: Cvičení mě bude bolet

» Odpověď: Cvičení vyžaduje námahu. Pokud je však prováděno pravidelně, přiměřeně a správně, nebolí. Naučíme vás, jak na to.

10. Výmluva: Přes den mám dost pohybu v práci, při domácím úklidu, na zahrádce apod.

» Odpověď: Jste na velkém omylu. Každodenní činnosti většinou zatěžují vaše tělo jednostranně. Časem vedou k přetížení určitých svalových skupin a dobře známým bolestem v zádech apod. Aby měl pohyb přínosy pro vaše zdraví, musí trvat nejméně 30 minut a být dostatečně intenzivní. To znamená, že musíte zvýšit svou tepovou frekvenci nad úroveň běžných činností a nebát se zpotit.

Pryč s výmluvami jednou provždy!

Máme pro vás dobrou zprávu. Můžete překonat všechny výmluvy proč necvičit a úspěšně začlenit pravidelné cvičení do svého života. Vyzkoušejte nový přístup. Změňte pohled na cvičení! Postupně se pro vás pravidelný pohyb stane radostí.

» Můžete si vybrat z následujících návrhů:

1. Pusťte minulé neúspěchy z hlavy. Zbavte se starého zažitého postoje, který představuje překážku ke změně. Při cvičení nemusíte trpět a za každou cenu získat ideální postavu. S životem plným pohybu a zábavy můžete začít okamžitě.

Nadbytečné kilogramy, momentálně nízká zdatnost, pokročilý věk zde nehrají roli. Váš úspěch v zahájení pravidelného cvičení závisí na jediné věci. Tím je pevné rozhodnutí dosáhnout vytčeného cíle. Jde o to, stanovit si cíl, který můžete splnit.

2. Berte cvičení jako skvělou investici. Pouhých 30 minut cvičení pětkrát týdně vám přinese výrazné zisky. Pravidelný pohyb hraje zásadní roli v dosažení a udržení dobrého zdraví i životní energie. Uvažujte o něm jako o té nejlepší investici. Získáte tím dlouhodobé zdravotní „výnosy“.

3. Myslete v denním horizontu. Neodkládejte pravidelný pohyb na zítra. Řekněte cvičení „ano“ hned teď. A nevyjednávejte sami se sebou! Přemýšlíte o tom, jestli si každý den budete čistit zuby? Většina lidí tento návyk začlenila do svého každodenního života. Více o něm nepřemýšlí. Stejně můžete uvažovat i o svém cvičení. Představuje něco, co prostě zařadíte do všedního dne. Zbavte se výmluv a prostě to udělejte.

4. Buďte odvážní. Kdy jste naposledy zkusili něco nového ve spojení se zdravím? Buďte otevření k nové výzvě a zdravě zariskujte. Vyzkoušejte třeba novou pohybovou aktivitu nebo tu, co jste kdysi v mládí měli rádi.

5. Dejte si krátkodobý závazek. Učinili jste celoživotní závazek vstoupit do manželství po několika prvních schůzkách? Předpokládáme, že ne. Když začnete cvičit, nedělejte si starosti o budoucnost svého cvičebního programu. Začleňte cvičení do svého života a postupně si k němu vytvoříte dlouhodobý vztah. Den za dnem. Začněte pomalu, ale soustavně. Cvičte 1 měsíc na zkoušku. A nevzdávejte se! Nemáte co ztratit, kromě přebytečných tuků!

6. Dejte cvičení příležitost. Myslíte si, že vás nikdy cvičení nebude bavit? Jestliže je to váš případ, „dejte cvičení příležitost“ a najděte v něm to dobré. Naučte se oceňovat jeho přínosy. Pomůže vám zvýšit energii, zlepšit náladu apod. Časem si jej určitě zamilujete a uzavřete s ním zdravé manželství na celý život.

7. Zbavte se své malichernosti. Kolik času trávíte nad svým zevnějškem? Oblékáním, česáním, úpravou nehtů, dámy líčením?

Mnoho lidí tráví více času úpravou svého zevnějšku než péčí o své zdraví. Pravdou je, že bez dobrého zdraví je zevnějšek bezvýznamný. Změňte svůj pohled. Až se příště podíváte do zrcadla, podívejte se na své tělo. Zamyslete se nad tím, jak jej pravidelné cvičení může vylepšit.

8. Zkuste vojenský přístup. Žádné doporučení vás zatím neoslovilo? Potřebujete tedy vojenský dril. Přestaňte se vymlouvat a prostě to udělejte.

9. Myslete na sebe a své blízké. Jak chcete vypadat a cítit se za 5, 10, 20 let? Jaké bude vaše zdraví? Jak fyzicky a duševně výkonní si myslíte, že budete? A jak to ovlivní vaše blízké? Pravidelný pohyb je nedílnou součástí prevence mnoha civilizačních chorob. Péče o zdraví je levnější než léčba vážných zdravotních komplikací.

Komentujte