Pátek, 9. Září, 2011

7 hlavních přínosů posilování pro vaše zdraví

Důvody, proč lidé začínají posilovat, jsou různé. Většinou to však bývá proto, že chtějí vypadat lépe. Vypracované paže a břišní svaly, štíhlý pas nebo pevné pozadí se stávají módní záležitostí. Pojďme se však nyní podívat na to, jaké jsou přínosy posilování pro naše zdraví. Pravidelné posilování pomáhá:

1. Kontrolovat tělesnou hmotnost

Jestliže se snažíte zhubnout pouze prostřednictvím diet, ztratíte společně s tukem také svaly. To představuje pro vaše tělo problém. Pokud přijdete o drahocenné svaly, váš metabolismus se zpomalí. Je více než pravděpodobné, že znovu přiberete na váze.

Pravidelný posilovací program vám pomůže udržet či dokonce zvýšit množství svalové hmoty a tedy úroveň klidového metabolismu. To znamená, že čím více svalů máte, tím více energie spálíte i v době odpočinku.

Silový trénink nepředstavuje jediné zázračné řešení ve snaze zhubnout. Mnoho odborníků na hubnutí jej však považuje za nezbytnou součást každého účinného programu kontroly tělesné hmotnosti.

2. Zlepšit vaši náladu

Pravidelný posilovací trénink napomáhá snížit pociťovanou úroveň stresu a úzkosti. Je proto skvělou příležitostí k relaxaci. Důvod je prostý. Mozek a nervová soustava jsou několik hodin po cvičení klidnější a uvolněnější. Posilování představuje výbornou příležitost, jak zapomenout na každodenní starosti.

3. Udržet vaše kosti pevné a zdravé

Průměrná žena starší 35 let ztrácí každý rok jedno procento své kostní hmoty. Muži jsou počínaje tímto věkem k řídnutí kostí, neboli osteoporóze, rovněž náchylní. Posilování pomáhá výrazně zpomalit nebo dokonce zvrátit tento proces. Silné a pevné kosti jsou důležité v každém věku. Snížíme tak riziko zlomenin. Nezáleží na tom, kolik je vám let. Nikdy nejste příliš staří na to, abyste zpevnili své kosti.

4. Zvětšit sílu vašich svalů

Silné svaly oceníme i při běžných činnostech. Všichni občas musíme z obchodu odnést těžké nákupní tašky, vynést hromadu odpadků, v zimě odklidit napadaný sníh. Nedávné studie ukazují na zajímavou skutečnost. Dokonce i senioři ve věku 90 let mohou díky posilování významně zvýšit svou celkovou sílu.

5. Zvýšit vaši energii

Zapomeňte jednou pro vždy na všechny životabudiče v podobě energetických nápojů či doplňků stravy. Pravidelný silový trénink vám zajistí dostatek potřebné energie na celý den. Mohou za to tělem produkované endorfiny, takzvané hormony štěstí. Jejich tvorbu lze zvýšit každým usilovnějším cvičením. Posilování sem bezesporu patří!

6. Zlepšit zdraví srdce

Je dobře známé, že aerobní cvičení snižuje riziko srdečních onemocnění. Patří sem například rychlá chůze, běh, cyklistika nebo plavání. Nové výzkumy ukazují, že i přiměřený silový trénink pomáhá redukovat „špatný“ LDL cholesterol a vysoký krevní tlak. Přispívá tak ke snížení rizika infarktu a mrtvice.

7. Předejít zranění

Pravidelný silový trénink posiluje nejen vaše svaly, ale i vazy a šlachy. Tím snížíte riziko mnoha kloubních a svalových zranění. Zlepšíte také držení těla, rovnováhu, koordinaci, kloubní pohyblivost. Posilování vám pomůže zbavit se bolesti bederní a krční páteře. Každodenní úkoly tak můžete provádět snadněji.

Komentujte