Název kategorie: Zdraví a fitness

Dýchání: Přirozená činnost našeho těla, která dokáže zázraky

Život člověka začíná nádechem a končí výdechem. Dýcháme celý život, někteří o pár let více, někteří méně. Ale dýcháme stále, při všech činnostech i ve spánku. Málo lidí si uvědomuje, že správně dýchat znamená správně žít. Správným dýcháním můžeme zdvojnásobit … Celý příspěvek

Celý článek »

Příjem a výdej energie: Jak se vyhnout častým chybám při hubnutí?

Při hubnutí by měl člověk vědět, k čemu naše tělo potřebuje a jak využije energii, kterou získáváme z potravin. Pokud pochopíme energetické potřeby organismu, vyhneme se mnoha chybám při hubnutí (hladovění) i nabírání svalové hmoty (nedostatečný příjem živin). Množství energie (ať … Celý příspěvek

Celý článek »

Přínosy dobré kondice pro zdravý život aneb Stručný úvod do fitness

Zkuste vyjmenovat něco důležitějšího, než je dobré zdraví. Nemůžete si na nic vzpomenout? Někteří lidé si jsou dobře vědomi tohoto daru a váží si ho. Jiní pochopí jeho význam, až když jej ztratí. Zeptejte se těch, co mají vážné zdravotní … Celý příspěvek

Celý článek »

Používáte internet nebo telefon k hledání informací o stravování, cvičení či sportování?

Používáte internet nebo telefon k hledání informací či názorů a zkušeností ostatních ohledně stravování, cvičení či sportování? Například o zdravé stravě, vhodné dietě, nebo informace ohledně udržení či vybudování kondice? Pokud ano, chtěli bychom Vás požádat o pomoc s probíhajícím … Celý příspěvek

Celý článek »

Něžnější pohlaví a pohybové aktivity

Pohled na něžnější pohlaví při provádění pohybových aktivit zřejmě nenechá chladného žádného muže. Žena je považována hlavně za symbol něžnosti, krásy a elegance. Problémem se začíná jevit dnešní společenské vnímání života a životních hodnot. Kde v rychlé době přeplněné mnohými informacemi, … Celý příspěvek

Celý článek »

Jak zhubnout a zlepšit kondici pomocí švihadla

Skákání přes švihadlo Vám pomůže nejen se zbavit nadbytečných kilogramů, ale zvýšíte si i celkovou fyzickou kondici. Zároveň posílíte svalstvo dolní poloviny těla, svaly rukou, ramen a zad. A v neposlední řadě může být tato, několik tisíc let stará hra i příjemným … Celý příspěvek

Celý článek »

Být aktivní i ve vyšším věku

Indický maratónec Fauja Singh ukončil svou kariéru ve svých 102 letech. Po posledním závodě prohlásil: „Byly to nejšťastnější dny mého života“. Obdivuhodný výkon člověka, který byl vzhledem k jeho věku překvapivý. Odborníci uvádějí, že přibližně 70 % mužů a žen od … Celý příspěvek

Celý článek »

Prochodit se ke kondici – aneb jak začít s pravidelným pohybem?

Začátky jsou vždycky těžké. Až se člověk naučí správným pracovním postupům, jede už jako stroj. Fáze vymýšlení je však často ta nejtěžší. Ne nadarmo se říká, že začátek je polovina každé činnosti. Pokud patříte mezi ty, kteří nemají svou vlastní … Celý příspěvek

Celý článek »

Pohybová aktivita pro zdraví: Jak často se jí vlastně věnovat?

Nástupem nového roku se v řadě lidí probouzí nová motivace více sportovat, shodit pár kilogramů a upravit svou postavu. V různých článcích na internetu lze najít mnoho „zaručených“ návodů, jak pomocí často jednostranných cvičebních a dietních postupů snadno a rychle … Celý příspěvek

Celý článek »

Zlepšete funkčnost Vašeho těla

Funkční trénink nachází své kořeny v rehabilitaci. Fyzioterapeuti vytvořili sestavu cviků, které napodobují pacientovu činnost v domácnosti či v zaměstnání. Primárním účelem je především rychlejší a efektivnější rekonvalescence z traumatického období nebo po operačním zákroku. Pokud potřebuje pacient v běžném … Celý příspěvek

Celý článek »