Název kategorie: Sport

Specifika pitného režimu ve sportovním tréninku

Pitný režim je naprosto zásadní u člověka s běžnou denní zátěží. V případě sportovců nebo vrcholových sportovců je o to více nezbytný. Proto by se v žádném případě neměl podceňovat. Obecně se za nejvhodnější tekutinu považuje voda. Pokud ale aktivity převyšují dobu 60 … Celý příspěvek

Celý článek »

Používáte internet nebo telefon k hledání informací o stravování, cvičení či sportování?

Používáte internet nebo telefon k hledání informací či názorů a zkušeností ostatních ohledně stravování, cvičení či sportování? Například o zdravé stravě, vhodné dietě, nebo informace ohledně udržení či vybudování kondice? Pokud ano, chtěli bychom Vás požádat o pomoc s probíhajícím … Celý příspěvek

Celý článek »

Posilování horní poloviny těla jako součást tréninku mladého fotbalisty

Při tvorbě tréninkového plánu mladého fotbalisty je nutné myslet na to, že je třeba přiměřeně posilovat nejen dolní končetiny, ale celé tělo. Posilování horní poloviny těla je ve fotbale velmi důležité. Nejedná se pouze o vhazování míče, ale jsou zde i … Celý příspěvek

Celý článek »

Zlepšete funkčnost Vašeho těla

Funkční trénink nachází své kořeny v rehabilitaci. Fyzioterapeuti vytvořili sestavu cviků, které napodobují pacientovu činnost v domácnosti či v zaměstnání. Primárním účelem je především rychlejší a efektivnější rekonvalescence z traumatického období nebo po operačním zákroku. Pokud potřebuje pacient v běžném … Celý příspěvek

Celý článek »

Geny: Jak nás ovlivňují ve sportu?

Mnozí z nás se zkrátka zamilujeme do nějaké pohybové činnosti, cvičení, sportu a začneme se mu věnovat. S radostí a chutí. S nadšením. A možná už v dětském věku. Pokud s takovým sportem začneme již od malička, možná nás (nebo rodiče) časem napadne, že bychom … Celý příspěvek

Celý článek »

Ženy, sport a výkonnost: Čím vším se liší od mužů?

O tom, že ženy a sport jsou kapitola sama pro sebe, se dozvíte od mnoha trenérů, kteří měli s ženským kolektivem nebo jednotlivou sportovkyní co do činění. Že jde o zkušenost velmi cennou do praxe, na tom se také jistě shodneme. … Celý příspěvek

Celý článek »

Velký míč: Skvělý pomocník v kanceláři i při sportovním tréninku

Velký míč (nebo také znám jako fitball, gymball, powerball atd.) je dnes již běžně využívanou pomůckou ve fitness, rehabilitaci nebo jako součást domácnosti. Možná, trochu nespravedlivě, je v současné době zastíněn novinkami, jako jsou trx, flowin, bosu. Přitom má gymball opravdu … Celý příspěvek

Celý článek »

Senzitivní období ve sportu: Co pro nás vlastně představují?

Je známo, že v každém věku má člověk lepší předpoklady pro určitou činnost, její naučení a osvojení. Trénink pohybových schopností a dovedností není v každém věku stejně efektivní. Existují určitá stádia ve vývoji, které jsou vhodnější pro rozvoj určité schopnosti … Celý příspěvek

Celý článek »

Využití pomůcek v tréninku: Závěsný posilovací systém

Cvičení se závěsným posilovacím systémem vzniklo původně jako cvičení na omezeném prostoru pro udržení kondice vojáků v terénu. Omezený prostor, nedostatek cvičebních pomůcek a velká efektivita – to byly kladené nároky na cvičení, které se v té době vyvíjelo. Hned … Celý příspěvek

Celý článek »

Děti ve sportu aneb Sportovní příprava dětí

Děti nejsou „malí dospělí“. To je jedna z nejdůležitějších věcí, kterou by se měly řídit trenéři  a lidé zabývající se sportovní přípravou v dětském věku. Být trenérem dětí je složitá činnost, která vyžaduje mnoho znalostí z různých oborů. V praxi často … Celý příspěvek

Celý článek »