Název kategorie: Aerobní cvičení

Jak zhubnout a získat kondici? Vyzkoušejte intervalový trénink

Snažíte se zhubnout či zvýšit kondici a stále nemůžete dosáhnout kýžených výsledků? Pak byste měli zařadit do svého tréninkového plánu intervalový trénink. Měření dokazuje, že intervalový trénink velmi pozitivně přispívá ke zvýšení rychlosti sportovců a efektivně zlepšuje svalovou vytrvalost. Díky … Celý příspěvek

Celý článek »

Přitažlivé bříško aneb Posilování není vše

Blíží se léto a čas plavek. Řada z nás v tomto období sní o krásně vytvarovaném bříšku a také vypracovaném břišním svalstvu. Mnozí z nás proto začnou i něco dělat. Po večerech doma většinou cvičí ověřené a ty nejefektivnější cviky na břicho. … Celý příspěvek

Celý článek »

CrossFit aneb Nový trend cvičení, který Vám dá zabrat

S CrossFitem se vydáte  na cestu k objevování svých fyzických limitů a snažíte se najít hranici Vašich možností (úroveň anaerobního prahu). Anaerobní práh je místo, kde můžete přejít od aerobních podmínek do  anaerobních. Definice je, že tělo nemůže účinně odstranit kyselinu … Celý příspěvek

Celý článek »

Tepová frekvence: Váš pomocník při správném tréninku

Tepová frekvence patří k jednomu z hlavních funkčních ukazatelů trénovanosti a zdravotního stavu člověka. Měření tepové frekvence je jedním z nejrozšířenějších a nejjednodušších způsobů při určování správného zatížení organismu. Puls se považuje za objektivní ukazatel srdečně-cévního systému. Normální hodnoty tepové … Celý příspěvek

Celý článek »

Křížový trénink: Odpověď na ztrátu motivace při cvičení

Pokud pravidelně sportujete, možná právě začínáte pociťovat únavu či ztrátu motivace v důsledku stále stejného tréninku. Řada kondičně cvičících i vrcholových sportovců tuto situaci již někdy zažila. Po týdnech či měsících stereotypní tréninkové rutiny se mohou začít projevovat emoční i tělesné … Celý příspěvek

Celý článek »

Dostaňte své srdce a plíce do kondice díky aerobnímu cvičení

Máte v úmyslu zlepšit kondici a udělat něco pro své zdraví? Zařaďte tedy pravidelnou aerobní aktivitu do svého života. Je prokázáno, že vytrvalostní činnost je tím nejlepším lékem na řadu zdravotních komplikací. Pokud je kardiorespirační cvičení prováděno správně, stává se zdrojem radosti a … Celý příspěvek

Celý článek »

Rychlá chůze: Jak začít?

Chůze představuje nejpřirozenější způsob pohybu. Je proto nejoblíbenější pohybovou aktivitou u lidí každého věku. Aby měla chůze kladný účinek na naše zdraví, musí být prováděna v kondičním tempu s rychlostí pohybu 5-9 km/h a frekvencí 120-150 kroků/min. Přínosy rychlé chůze Lze ji … Celý příspěvek

Celý článek »

Běh: Jak začít?

Běh je velice populární, technicky nenáročnou vytrvalostní aktivitou. Optimálně rozvíjí zdatnost srdečně cévního systému. Výdej energie je při běhu vyšší než u rychlé chůze. Výrazně se zvyšují i veškeré metabolické pochody v těle. Z tohoto důvodu velmi dobře působí na spalování tělesného … Celý příspěvek

Celý článek »

Běh na lyžích: Jak začít?

Běh na lyžích je vynikající zimní vytrvalostní aktivitou. Patří mezi vůbec nejzdravější sporty. Jeho charakteristickým znakem je klouzavý pohyb bez nárazů v zasněžené krajině. Je energeticky náročný a rovnoměrně zatěžuje celý oběhový i pohybový aparát. Pracují při něm všechny hlavní svalové … Celý příspěvek

Celý článek »

Cyklistika: Jak začít?

Jízda na kole představuje vynikající aerobní pohybovou aktivitu. Je poměrně energeticky náročná. Lze ji doporučit téměř komukoliv bez ohledu na váhu. Pravidelné vyjížďky snižují riziko srdečně cévních onemocnění, vysokého krevního tlaku, cukrovky 2 typu či obezity. Přínosy cyklistiky Posiluje svaly … Celý příspěvek

Celý článek »